Thursday, October 31, 2013

Kembali bekerja

Hari ini aku kembali bekerja sebab semalam dah cuti sehari sebab jaga anak-anak. Alhamdulillah abg dan Aqil dah selamat sampai ke rumah hari selasa malam. Alhamdulillah anak-anak sihat sehingga ke hari ini. cuma pagi tadi nampak Haikal macam berhingus dan asyik bersin. aku dah pesan pada pengasuh tu kalau selsema Haikal bertambah teruk dan susah bernafas. harap-harap ok la Haikal di rumah pengasuh. semalam masa duduk di rumah pun, Haikal banyak meragam juga sebab dia dah pandai nak suruh dukung je. sebab aku sibuk nak memasak dan sidai baju. terpaksalah biarkan dia menangis sekejap. Kesian juga dia dan aku terfikir macamnalah dia kat rumah pengasuh setiap hari. nak ke pengasuh tu dukung dia setiap kali dia menangis...

sebenarnya masa hari Isnin lepas, balik dari rumah pengasuh aku perasan ada kesan lebam kat bawah pipi Haikal. aku pun mesejla pada pengasuh tu dan tanya kenapa.Rupanya kakak tu pun tak perasan kenapa..risau juga aku tapi aku cuma bersangka baik sebab aku fikir kakak tu dah jaga anak orang lain dari baby sampai budak tu besar. nampak macam ok. yang tak bestnya Haziq pula penuh tangan dia kena gigit nyamuk di kiri dan kanan. terlampau banyak..kesian anak-anakku..bila dah gatal tu jangan cakaplah macamna dia menggaru...aku punyalah jaga anak-anak sampai tak bagi seekor nyamuk pun gigit, tapi kat rumah pengasuh sampai habis tangan anak aku kena gigit nyamuk..Allah..apalah dosa anakku..mungkin sebab sekarang musim hujan..janganlah kena gigit nyamuk aedes pula..nauzubillah.. kadang-kadang aku terfikir juga macamana kakak pengasuh tu jaga budak-budak ni. kat rumah kakak tu...yang besar ada 5 orang dan baby Haikal seorang..anak dia lagi ada 3 orang..Jangan dia aniaya anak aku je sudah..nauzubilllah..

Haikal pun dah pandai sekarang ni. bermula isnin hari tu bila hantar ke rumah pengasuh dia dah mula buat muka cebek dan nangis sekuat hati bila kena tinggal...hmm..manalah aku tak sedih dan teringat je pada anak-anak..risau tetap ada..hanya doa je lah yang aku mampu...moga ALLAH sentiasa lindungi dan pelihara anak-anakku..
Lebam di bawah pipi Haikal dan pengasuh tak tau sebab apa....

Rindula pada baby ni..