Friday, October 11, 2013

Gambar pasport pertama haziq

Semalam abg selamat pulang ke rumah selepas outstation 6 hari ke Melaka kerana ada persidangan. Malam semalam abg bawa Aqil dan Haziq ke Alamanda untuk ambil gambar pasport Haziq untuk pendaftaran sekolah Haziq Nasyrah Child Care Center di bangunan SPA Putrajaya.

Abg pula sakit mata mungkin kesan berjangkit dari anak-anak...Petang semalam abg sempat jugalah bawa Aqil ke klinik kesihatan Presint 9 untuk check up Aqil dan ambil darah sebab 4 hari demam. Abg pula dapat MC 1 hari iaitu harini sebab sakit mata tu.

Haziq dan Haikal macam biasa ke rumah pengasuh. Cuma Aqil yang duduk rumah dengan abg. Seronoklah Aqil sebab tak payah ke sekolah. itupun suruh ke sekolah menangis-nangis tak nak pergi. Haziq pula sejak 2 3 harini selalu kejut bangun tidur pagi-pagi mesti menangis.. pernah satu hari Haziq menangis sejak bangun tidur sampailah ke rumah pengasuh. sabar je la ummi melayan karenah Haziq sambil sebelah tangan lagi dukung si Haikal bersama beg susu dan beg baju. Alhamdulillah Haikal masih minum susu ibu yang aku bekalkan setiap hari 5 botol. kadang-kadang habis semua..kadang-kadang sebotol tak habis..

Minggu ni cukup memenatkan aku sebab aku terpaksa uruskan anak-anak, masak, buat kerja rumah sendiri sebab abg outstation. tambah memenatkan bila waktu malam perlu menjaga Aqil yang demam. Hari Ahad malam tu memang aku tak boleh tidur malam sebab suhu badan Aqil tak turun dan badan panas. terpaksalah aku tidur sekejap-sekejap.Alhamdulilah masa tu Haziq dan Haikal sihat dan tak meragam waktu malam..



Muhammad Haziq 3 tahun