Tuesday, November 26, 2013

Majlis kahwin adikku

Alhamdulillah selesai sudah majlis kenduri kahwin adikku Suzana dan Hafiz yang berlansung 22 November 2013 (akad nikah) dan 23 November 2013... Alhamdulillah segala-galanya berjalan lancar sepanjang majlis.. kenduri kali ini mak ayah menggunakan khidmat katering yang abg aku tempah. alhamdulillah semuanya ok.

Hari ini aku baru masuk opis balik setelah bercuti hari Jumaat dan Isnin semalam. semalam sebab pengasuh cuti lagi, jadi aku terpaksalah cuti lagi. sepatutnya aku dah merancang untuk cuti Jumaat ni sebab nak hantar rombongan pengantin ke Kelantan pula. tapi dah kena ambil cuti semalam pula. jadi aku masih berkira-kira sama ada akan mengambil cuti lagi atau tak sebab cuti tahunan aku cuma tinggal 5 hari lagi. tahun ni masih ada sebulan lagi untuk sampai ke tahun baru 2014 pula.

Semalam abg dah bertolak ke Morib pula sebab ada kursus lagi..bulan ni saja dah 3 minggu abg outstation. jadi akulah yang menguruskan anak-anak..

Teringat kejadian pagi tadi masa di flat rumah pengasuh. disebabkan dah 4hari bercuti, jadi banyaklah beg yang nak dibawa ke rumah pengasuh. dua beg toto untuk alas tidur Haziq dan Haikal, 1 beg baju dan 1 cooler bag. Aqil tolong aku bawa 1 beg toto. masa sampai kat lif, aku suruh Haziq dan Aqil masuk ke dalam lif dulu, sementara aku tekan butang kat luar lif. bila Aqil masuk, pintu lif terus tertutup walaupun aku dah tekan butang kat luar tu.

Terdengar-dengar suara Aqil panggil Ummi..Ummi...Aku dah mula takut sebenarnya..tapi dalam hati berharap takde perkara yang tak elok akan berlaku. mula-mula aku perasan yang lif tak bergerak sebab aqil tak tekan sebarang butang kat dalam lif. tapi mungkin ada orang nak turun, jadi lif naik tingkat 6. dalam hati aku doa janganlah Aqil keluar dari lif. memang aku tunggu je kat bawah tu. lepastu nampak lif bergerak dan turun. memang berdebar aku tunggu lif buka samada aqil ada dalam lif ke tak..

Alhamdulillah bila lif buka Aqil masih ada kat dalam. lega rasa.. kalau tak aku dah jadi kelam kabutla.. macama nak cari satu-satu tingkat pulak..nauzubillah..harap-harap kejadian ni takkan berulang lagi. Lepas hantar Haziq dan Haikal, aku ke opis dulu untuk thumb print. lepastu baru hantar Aqil ke sekolah.. Abg plak akan balik hari Khamis..

kami jadi penyambut tetamu
Hafizuddin dan Suzana

Pengantin di pelamin

pengantin berarak dan makan beradab

sukanya depa bila tengok mak lang jadi pengantin


masa akad nikah di masjid

No comments: