Friday, November 8, 2013

Kisah Nabi Nuh

Tajuk kat atas tuh adalah lagu yang sering Aqil dan Haziq nanyikan hampir setiap hari sejak 3 minggu lepas.. tambah pulak video lagu tuh memang dah ada dalam ipad abg..setiap hari mesti samada Aqil atau Haziq yang akan menyanyi. Asalnya lagu tu adalah lagu yang Aqil sering nyanyikan di sekolahnya untuk latihan semasa hari graduasi Nasyrah (NCCC) di Auditorium JPA pada 26 Oktober lalu..Aqil pun masuk persembahan tarian masa hari tu.

Itu lah kali pertama Aqil buat persembahan...memang nampak Aqil seronok dan gembira..sebab hari sebelum tu abg dah pun belikan kemeja kotak dan kasut baru untuk Aqil dan Haziq..rm200 jugakla habis masa beli barang-barang tu kat Parkson. Aqil turut dapat hadiah walaupuun dia periksa dapat no.2 terakhir dalam kelas dia..bila aku balik dari kerja terus dia tunjuk pada aku yang dia dapat hadiah. Aqil masih belum buka hadiah yang dia nak tunjuk pada aku..lepas tu baru dia buka. samalah macam kalau dapat sampul duit raya, memang Aqil akan bagi pada aku terus untuk aku simpan, berbeza dengan haziq yang akan terus koyakkan sampul duit raya bila dapat.

Tahun depan aku dan abg dah daftarkan Haziq untuk masuk ke tadika yang sama dengan Aqil. memang umur dia baru 4 tahun, tapi sebab bila melihat perkembangan Haziq yang sungguh berbeza dengan Aqil, sayang kalau dibiarkan dan tak digilap dengan lebih baik lagi. buat masa ini Haziq dah mampu kenal A to Z dan 1 -20 dalam BM dan BI.. sekurang-kurangnya dia boleh belajar sama dengan Aqil nanti. semoga ada rezeki untuk Haziq..sebab ada kuota untuk bilangan pelajar yang nak diambil..