Monday, November 11, 2013

Aktiviti hujung minggu

Hari ini aku bekerja seperti biasa. Abg dan Aqil dah bertolak ke rumah mak di sungai Petani petang semalam. jadi aku hanya duduk di rumah dengan Haziq dan Haikal ditemani paksu.

Sabtu dan Ahad yang lepas, banyak masa kami terisi dengan aktiviti bersama anak-anak..pagi Sabtu makan sarapan di Pusat Kejiranan Presint 11 sebab abg ada perlawanan badminton peringkat JPM. Kat situ pun ada kolam renang, taman permainan..jadi Aqil dan Haziq memang seronokla ditambah pula cuaca yang sejuk dan tak panas. pukul 11 pagi kami ke INSPEN sebab ofis aku ada buat hari keluarga dan aku ditugaskan dengan beberapa orang lagi untuk jaga perlawanan congkak. Aku pergi pun sebab nak tunjuk muka je sebab bawa baby haikal dan anak-anak sama. mereka pun faham..hanya program santai-santai saje. Petang tu sepatutnya ada lagi majlis Hi-Tea dan macam-macam lagi. tapi memang tak dapat pergi sebab abg pula ada badminton lagi. jadi kami anak-beranak hanya duduk di rumah. anak-anak pun penat dan tidur saje waktu petang tu sementara tunggu abg balik.



Main congkak kat INSPEN Bangi
selepas maghrib kami ke alamanda untuk membeli sedikit barang-barang rumah. malamnya Aqil dan Haziq tidur agak lambat sebab leka bermain sama. esok paginya hari Ahad tu kami sarapan sekali lagi di Pusat Kejiranan Presint 11 lepastu teman Aqil dan Haziq bermain di taman. abg masih lagi perlu hadir untuk perlawanan badminton team ofisnya. tengahari selepas makan tengahari, abg bersiap-siap untuk ke kedah pula dan membawa Aqil. kesian Haziq nak jugak ikut bila Aqil cakap nak pergi rumah nenek kedah. tapi bila pujuk ummi dan baby Haikal tak ikut dan tinggal di rumah, barulah Haziq ok.







Aktiviti kat Pusat Kejiranan Presint 11
Petang tu kami hanya duduk di rumh..Haziq dan Haikal tidur agak lama dari pukul 3pm - 6pm.. lepastu malamnya masing-masing tidur lewatla..jenuh juga Haziq nak melelapkan mata sampai pukul 12 tengah malam. abg dan Aqil selamat sampai pukul 8.30pm di rumah mak. pagi ni abg dah bertolak ke penang seawal jam 6.00am..tak taula apa cerita Aqil duduk dengan nenek dan tokwan hari ni..

Bila Aqil ikut ayah outstation, memang terasa sunyi je kat rumah sebab ummi tak payah jerit-jerit dan marah-marah...nak handle Haziq dan Haikal takdelah susah sangat dan tak perlu marah-marah sebab Haziq paling tak suka kena marah. bila kita marah dia cepat-cepat merajuk dan pandang tempat lain. Haikal pula sekarang ni dah pandai asyik nak berdukung je. bila letak mulalah menangis dan marah-marah. sementara paksu tengokkan haikal, boleh jugak aku makan dan kemas sikit-sikit..

Pagi ni hujan rintik je sebab rasanya malam tadi dah hujan lebat. cuaca pagi pun tak terik tapi macam suram dan sejuk je..kat ofis ni aku masih belum ada kerja sebab projek belum jalan lagi. pengasuh pula banyak cuti jugak. akan datang ni 2 hari nak cuti..bulan 10 hari tu dah 3 hari cuti..huhu...pening fikir pengasuh yang asyik nak cuti. Haikal pula dah botak kepalanya sebab dia asyik menggaru kepala dia sampai kadang-kadang berdarah kulit kepalanya.

Haikal dah botak
Gatal sebab kena gigit semut

Ragam Haziq dan haikal