Monday, November 18, 2013

abg outstation lagi

hari ni hari ke 10 aku menggantikan puasa. ada banyak lagi puasa yang perlu diganti memandangkan aku berpantang dalam bulan puasa selepas melahirkan Haikal.

Abg dah ke Perlis semalam. bertolak pukul 10am.. jadi semalam kami anak-beranak hanya duduk di rumah. Aqil dan Haziq macam biasalah main bersama..kejap gaduh, kejap baik, kejap nangis.. macam-macam kerenah mereka ni. yang si Haikal pula tak nak letak. Nak berdukung je. sampai aku nak masak pu yang sepatutnya setengah jam dah siap tapi jadi 3 jam baru siap masak..Haikal...haikal..pandai sangat sebab dah kenal ummi. tapi yang tak bestnya dia nak minum susu dalam botol je. walaupun aku ada dan dah puas nak suruh dia menyusu terus tetap tak nak. melainkan dia tidur barulah dia nak menyusu terus. jadi semalam terpaksa jugalah menggunakan stok-stok susu dalam deep freezer tu. yang merunsingkan aku pula, Haikal masuk harini dah 5 hari dia tak buang air besar. kenapa ye..dia memang menyusu susu yang aku pam dan stok dalam deep freezer tu je..hai la anak..janganlah buat ummi risau..

petang semalam mak ayah sampai ke rumah aku dan bawa banyak durian. rupanya abg aku, k.azi dan aisyah pun datang sama nak makan durian. jadi riuh rendahlah kat rumah sebab ada Aqil, Haziq dan Aisyah main bersama. mak tinggal di rumah aku untuk 2 hari sebab aku minta tolong mak untuk jaga Haikal dan haziq memandangkan pengasuh minta cuti lagi. Haziq pula beria-ia nak ikut atok balik kg. aku dah pun beritahu pada abg untuk Haziq ikut atok dan nenek balik ke kampung esok. lagipun hari khamis aku dah pun gerak nak balik ke rumah mak juga untuk kenduri kahwin adik aku. Macamnalah pertama kali Haziq nak ikut atok dan nenek balik kampung agaknya.harap-harap semuanya ok la..

No comments: