Thursday, November 6, 2014

Haikal ke klinik pakar ENT lagi...

Pagi tadi sempat aku dan abg bawa Haikal ke klinik kesihatan presint 9 sebelum bawa Haikal ke Klinik Pakar ENT untuk periksa telinga dia.

Mulanya malam tadi la. Masa dia tengah tidur, aku nampak dia usik-usik lubang telinga dia dan korek lubang telinga tu. Bila aku cuba tekan telinga dia bunyi macam ada air. Apalagi suluh pakai torchlight nampak ada lendir macam nanah. Ambil putik kapas dan korek sikit memang betul ada nanah lagi. Pelik juga sebab dia tak demam dan selesema.

Malam tadi pun dua kali dia nangis dan mengamuk masa tidur. Jenuh juga nak memujuk. Tak pasti samada dia memang ngigau atau dia sakit telinga.

Pergi Klinik Pakar ENT di Hospital Putrajaya...alhamdulillah kali ni tak tunggu lama nak jumpa doktor. Tapi doktor bising jugaklah sebab mandi tak tutup lubang telinga dan tak titis ubat cairkan tahi telinga yang dia bagi. Bukan aku tak nak bagi...tapi tak larat tengok dia menangis dan meraung-raung. Nak pegang pun tak larat. Perut pula dah masuk 36 minggu. Tunggu masa je nak bersalin ni.

Baru je seminggu lebih ok dari selesema dan nanah telinga dia tu... hari ni jadi balik...mana lah tak risau sebab takut ada kesan pendengarannya nanti.

Doktor bagi ubat macam biasa untuk titis dalam telinga dan antibiotik augmentin tu. Cepatlah sembuh Haikal...kesian bila tengok kena makan ubat dan titis ubat dalam telinga...

Alhamdulillah...semalam scan perut dengan doktor dan kandungan semua alhamdulillah sihat. Tunggu masa je la nak bersalin ni. Entah 2 minggu lagi or 3 minggu...



Nampak ada nanah dalam telinga dia

No comments: