Monday, November 10, 2014

37 minggu kandungan

Masuk 37 minggu usia kandunganku sekarang ini..Alhamdulilllah setakat ini semuanya baik dan tiada sebarang masalah. Aku masih menunggu saat waktu untuk bersalin yang aku jangkakan tinggal seminggu sahaja lagi. Sebabnya pengalaman bersalin ketiga-tiga anak sebelum ini semuanya cukup 38 minggu terus bersalin.

Scan masa 20 minggu yang lepas nampaknya anakku yang keempat ni Allah kurniakan rezeki anak lelaki lagi. Sebenarnya aku tak kisah pun jantina anak ni sebabnya yang penting sihat dan selamat bersalin. Tapi kalau Allah kurniakan anak perempuan kali ini tentu aku teruja juga sebab aku masih belum ada anak perempuan..Teringin juga nak ada anak perempuan..tapi semua kuasa Allah..Allah yang memberi rezeki... terima sahaja seadanya dan yang penting cukup sifatnya. Amin..

Badan pun adakalanya rasa kuat..tapi banyaknya memang rasa cepat penat dan letih. Kalau boleh nak tidur dan baring sahaja sebab nak rehat. tapi bila duduk rumah dan dengan tiga orang hero yang tengah lasak pula..memang kadang-kadang perlu paksa diri untuk buat kerja dan melayan karenah mereka tu.

Perangai Aqil pula memang selalu buat aku dan abg marah. Sebabnya dia suka kacau dan berebut barang dengan Haikal Haziq. Dah dua kali Aqil buat Haikal sampai jatuh. semalam kali kedua dahi haikal kena lantai sebab jatuh dan bengkak agak besar juga. Cuma nasib baik tak berdarah je la. Aku dan abg tuamkan dahi Haikal dengan kain dan sapu minyak zaitun. hari ini nampak surut jugak bengkaknya cuma kesan lebam biru tu masih ada lagi. Mudah-mudahan Allah masih memberikan kesabaran dan keimanan pada aku dan abg dalam nak mendidik dan membesarkan anak-anak ni.

Haikal yang suka menulis

Menulis sambil duduk pula



Haikal suka sangat naik kereta ni. selalu berebut dengan abg-abgnya



Setiap pagi sebelum keluar rumah

No comments: