Tuesday, November 18, 2014

38 minggu





Hari ini masuk 38 minggu. Aku pun baru je balik dari klinik untuk pemeriksaan rutin biasa.. semua ok...tekanan darah dan baby pun ok. ALLAH....bila la nak bersalin ni... aku rasa macam dah tak larat sangat dah ni.. rasa baby ni menekan kuat sangat kat belah bawah terutamanya masa mengeras... nak tidur malam pun dah tak selesa sebab perut kerap mengeras...kaki pun selalu setiap malam mesti lenguh-lenguh... memang buat aku tak boleh tidur..

Kalau nak tidur pula...aku tak boleh nak dengar bising-bising...dah la anak-anak main pun bising...suruh tidur pun susah...  tengok rumah bersepah pun aku rasa rimas..kenapalah agaknya...macam-macam betul perasaan orang mengandung ni...abg memang kena sabarlah dengan perangai aku...nak masak pun dah tak larat. Sekarang ni kalau balik kerja petang..memang abg la yang akan masak untuk anak-anak dan suap makan. Aku pun takde selera sangat nak makan. Abg jugaklah yang kena mandikan anak-anak....nasib baik abg nak.juga buat semua tu..

Ya Allah..mudahkanlah proses untuk aku bersalin nanti.. mudah-mudahan anak ini pun selamat...berilah aku kesabaran dan ketabahan untuk melalui proses sakit bersalin nanti... amiin..

No comments: