Monday, October 27, 2014

Hadiah untuk anak-anak

Sebenarnya mainan aqil haziq memang dah berlambak-lambak terutamanya kereta. Dari saiz yg paling kecil sampailah yang besar. Semuanya kereta besi yang ayahnya belikan. Tapi hari ini aku belikan hadiah pula untuk aqil haziq. Sebab bukan diorang yang minta, mainan ni jadi hadiahla... selalunya mainan depa yang nak sangat-sangat beli sampai nangis-nangis nak jugak... ayahnya la yang kopak duit...

Mainan ni aku beli bukannya sebab apa...kesian kat depa sebab selalu main kereta takde track atau lane...mainlah letak barang bawah karpet nak bagi macam naik bukit sikit...lepastu susun kereta banyak-banyak nak buat konon macam traffic jam...hehe... ada je idea depa ni nak main...

Lagipun aku sengaja masuk kedai buku pustaka rawang tadi lepas check up ibu mengandung. Tengok-tengok ada mainan baru pula. Aku yang terujua nak beli. Lagipun harganya ok la mampu beli rm35. Beli satu je pun... depa kena main sma-sama...

Cerita tentang checkup tadi.. aku keluar dari pejabat nak ke klink tadi pun dah pukul 2.30pm. Sebab biasanya periksa sekejap je sebab tak jumpa doktor. MashaAllah hujan punya lebat masa aku nak parking kereta. Terpaksalah redah juga dengan kain dan lasut habis basah..

Hb darah, tekanan darah dan berat alhamdulillah ok takde masalah. Jantung baby pun ok nurse tu cakap...bacaan dalam 152 dan 153.. tapi saiz perut aku je yang kecil sebab sepatutnya 35minggu dah 35cm. Tapi tadi periksa saiz perut 33cm pula. Tapi nurse bagi appointment jumpa doktor minggu depan baru nak scan. Harap-harap anak dalam perut ni sihat la dan Allah pelihara sampai selamat bersalin...amin..

No comments: