Friday, October 10, 2014

Bercuti seminggu (part 3)

Sambung cerita bahagian ketiga....

Malam tu kami selamat sampai ke Putrajaya dalam pukul 9pm. Bila sampai rumah pula..elektrik takde..masuk rumah pula memang dah berbau busuk peti ais. Tengok makanan dalam peti ais semua dah berkulat dan busuk. Tak tahu kenapa suis elektrik boleh off...

Satu kerja pula abg nak kena bersihkan peti ais dan satu rumah berbau busuk...samph pula lupa buang masa sebelum keluar rumah haritu....penat belum hilang lagi... memang ujian sungguh...dengan anak-anak yang meragam lagi... Haikal pun masih meragam sebab sakit mulut... nampaknya memang aku terpaksa ambil cuti. Tapi nak cuba minta MC dari doktor.. sebab abg kena bertugas kat parlimen esoknya.

Khamis 9 Oktober 2014

Semalam aku ke klinik swasta dekat rumah ni. Memang nak bagitau pada doktor aku tak larat je la. Tapi bila cek tekanan darah aku naik ke 148 pula. Tak pasal-pasal doktor bak suruh pergi hospital sebab bahaya pada aku dan baby. Tapi aku minta juga nak rehat di rumah dulu tengok. Lepas 2 jam doktor suruh datang balik periksa tekanan darah. Alhamdulillah turun 130. Tak perlu rujuk hospital lagi. Aku pun taknak la kena tahan wad. Jadi panjang cerita pula nanti. Tak habis-habis nak kena datang klinik je nanti.
Jadi dapatlah aku mc 2 hari. 

Alhamdullillah dapatlah jaga Haikal yang tak sihat..Haziq pun duduk rumah sekali. Nampaknya seminggu direct ni aku tak datang pejabat lansung.

Sakit mulut dah kurang


Nampaknya sakit mulut haikal dah kurang..dia pun boleh makan..tapi kesian bila tengok dia garu kaki dan tangan sebab lepuh kat kaki tangan masih banyak dan tak kurang...harap-harap cepatlah hilangnya...cuti ada 2 hari je lagi ni...Isnin nak kena kerja...kesian kalau hantar pengasuh....cepatlah sihat Haikal...

Seronok ummi cuti 

Leka main

No comments: