Friday, October 10, 2014

Bercuti seminggu (part 1)

Alhamdulillah masih diberi kesihatan dari Allah pada aku, suami dan anak-anak....

Terasa seminggu ni berlalu masa yang cukup panjang...minggu ini jugalah macam-macam ujian yang Allah bagi untuk aku sekeluarga di samping nikmat yang Allah bagi.

Bermula Jumaat 3 Oktober 2014 bersamaan 8 Zulhijjah 1435H...

Abg dah pun ambil cuti Jumaat tu sebab kami sekeluarga nak balik ke Kedah untuk berhari raya Aidil Adha di sana dan sebab nak buat aqiqah untuk Aqil Haziq dan Haikal...alhamdulillah aku dapat cuti separuh hari.. 

Pukul 2pm kami dah gerak untuk perjalanan...anak-anak memang seronok sangatlah....itulah nikmat balik kampung. Semua anak-anak sihat.  Kami sampai di Kedah pukul 9pm sebab ada juga traffic jam masa di highway... Alhamdulillah selamat...malam tu pun Aqil Haziq tidur lena mungkin sebab penat. Haikal pula ada juga meragam waktu malam nak susu dan mungkin badan dia penat.

Sabtu 4 Oktober 2014

Kami semua keluar berjalan ke Alor Setar untuk ke Pekan Rabu. Mak Abah pun ikut sama. Beli kopi 25 
bungkus dan kuih karas pesanan kak ipar.

Ahad 5 Oktober 2014 / 10 zulhijjah

Sepanjang malam memang hujan je...waktu siang pun hujan...abg pergi solat hari raya dengan mak abah. Anak-anak kat rumah pun takde buat apa-apa melainkan main dengan sepupu yang lain yang baru sampai.  Nak keluar berjalan pun hujan je. Tapi abg sempatlah juga bawa Haziq pergi masjid untuk tengok sembelih lembu yang kami buat aqiqah. Alhamdulillah selesai aqiqah untuk tiga orang anak. Petang tu kami sempatlah juga keluar jalan di Sungai Petani. Tapi Aqil pula nangis nak ikut sepupu yang lain keluar jalan. Jadi dia takdelah ikut pergi jalan di Pekan Sungai Petani. Malam tu aku pun siapkan barang untuk perjalanan ke Kelantan awal pagi esoknya sebab nak hantar pengantin iaitu paksu abg..

Bersambung.....

Aqil mengantuk  masa on the way balik ke Kedah

Haikal yang excited

Mengantuk sangat..
Muka sebelum tidur


Haziq sebelum tidur

No comments: