Friday, October 10, 2014

Bercuti seminggu (part 2)

Sambung cerita lagi....

Isnin 6 Oktober 2014

Kami gerak ke Kelantan pukul 7.30am. Anak-anak pun tidur jugaklah sebab masih pagi. Sampai di Jeli, Kelantan pula jalan jam...lambat juga nak sampai. Haikal dah mula meragam. Terasa pula badan dia panas. Kami sempat singgah di Pasir Puteh ke rumah adik aku dan makan tengahari di sana. Kat sana bagi Haikal makan ubat demam dan mandikan dia. Lepas tu gerak ke homestay di Kota Bharu. Alhamdulillah selamat sampai dan homestay pun selesa. Makan malam pula makan ramai-ramai dengan saudara mara rombongan yang lain di Teratai Homestay tu.

Bilik homestay yang kami duduk

Teratai Homestay

Ruang tamu homestay

dapur masak homestay


Waktu malam tidur pula...Aqil Haziq tidur nyenyak tapi Haikal meragam dan menangis tak tahu punca....lama juga tunggu dia nak ok..badan dia dah tak panas pun tapi memang meragam...

Selasa 7 Oktober 2014

Bersiap-siap untuk ke rumah kenduri kahwin di Pulau Melaka. Tapi pergi hantar paksu nikah dulu di masjid. Cuaca pun ok masa tu. Anak-anak pula seronok main masa dalam masjid tapi memang penat sebab kena tunggu lama. Pukul 1pm baru gerak ke rumah pengantin perempuan. Cuaca pula panas..Haikal memang meragam je. Masa nak balik pula hujan turun lebat sangat. Tak best juga masa tu sebab anak-anak kena hujan. Perancangan nak berjalan-jalan pergi Pengkalan Kubur pun batal. Terus balik rumah dan mandikan anak-anak. Haikal pun meragam je. 

Mak dan Paksu Din

Bergambar bersama pengantin sebelum nikah

Selepas Nikah

Gambar di rumah pengantin perempuan


Petang tu pun tidur je kat homestay sebab hujan lebat. Nak pergi berjalan pun susah sebab nak bawa anak-anak.

Petang tu juga aku perasan Haikal meragam dan usik-usik mulut dia dan marah-marah. Bila tengok betul-betul barulah perasan yang dia macam kena sakit kaki tangan mulut. Mesti dia sakit dalam mulut dan ada ulser. Kami pun terus bawa dia ke klinik 1 Malaysia kat belakang homestay je. Tapi doktor suruh terus ke klinik kesihatan Bandar Kota Bharu. Alhamdulillah cepat juga urusan kat sana sebab tak ramai pesakit. Mungkin juga sebab waktu petang dah Mahgrib. Doktor bagi ubat demam untuk tahan sakit dan abg beli ubat sapu di farmasi. Kesian Haikal...sebab kena tahan sakit ulser dalam mulut. Kami belikan air sejuk bagi dia kurang sakit.

Malam tu memang Haikal meragam juga tapi mungkin kurang sikit sakitnya sebab dah makan ubat. Tapi memang kesian tengok tepi-tepi mulut banyak naik lepuh-lepuh.

Hari pertama kena sakit kaki tangan mulut

Masa on the way nak balik ke Kedah..


Kesian Haikal


Aqil pun banyak meragam dan asyik bergaduh je bila main dengan Haziq...yang pening kepalanya ummi dan ayah...kesian juga pada abg sebab dah penat...lepastu anak-anak meragam lagi.

Esoknya pukul 4.30 pagi dah bangun sebab nak gerak balik ke Kedah pula hantar mak dan abah sebelum balik Putrajaya. Memang penat sangat perjalanan kali ni. Haikal tak sihat lagi.

Sambung lagi...

No comments: