Friday, June 14, 2013

Setahun berlalu..

Sudah setahun berlalu di saat tulisan terakhir yang pernah aku tulis sebelum ini.. Hari ni baru terasa tangan ini rajin hendak menulis semula tentang catatan kehidupan sekarang ini..

Alhamdulillah Allah masih meminjamkan nyawa, nafas dan iman untuk meneruskan kehidupan mendatang..di saat ramai insan-insan lain ada yang telah dipanggil menghadap tuhan, aku dan keluargaku masih lagi dipanjangkan umur dan diberi nikmat kesihatan.. Syukur pada Allah dan doaku semoga umur yang panjang ini dapat digunakan sebaik-baiknya untuk kebaikan...amiin...

Alhamdulillah..aku bakal melahirkan anak ketiga tidak lama lagi..sekarang sudah 37 minggu aku mengandungkan anak ketiga..alhamdulillah..kedua-dua anakku sekarang ini membesar dengan sihat dan cergas walaupun sakit kadang-kadang selalu sahaja menziarahi mereka..aku dan suami seringkali diuji dengan anak-anak yang demam, batuk dan selsema yang silih berganti..namun alhamdulillah..nikmat sihat buat anak-anak cukup menyenangkan dan melegakan...alhamdulillah..  

Muhammad Aqil (anak yang sulung) kini berusia 4 tahun 6 bulan manakala Muhammad Haziq (anak kedua) berumur 3 tahun... Aqil kini telah bersekolah bermula awal tahun 2013 di Tadika Nasyrah..haziq pula duduk di Taska Bonda Mama Bermula sewaktu aku bekerja semula hampir 4 bulan yang lepas.. Hampir 2 tahun aku menjadi surirumah setelah kontrak kerja ku tamat pada tahun 2010 dahulu..alhamdulillah aku masih diberikan rezeki kerja untuk meneruskan kehidupan dan membantu kewangan keluarga kecil kami..

Tahun 2013 telah banyak merubah kehidupan keluarga kami berempat.. Aku dahulunya hanya seorang surirumah yang menguruskan rumah dan anak-anak...kini telahpun bekerja tetap dalam kerajaan.. manakala anak-anak pula telah ke sekolah dan taska dan keluarga kami bakal bertambah ahli baru tidak lama lagi..alhamdulillah.. Buat masa ini kami telah menetap di kuarters kerajaan di putrajaya..telah dua tahun lebih kami menetap di rumah ini..alhamdulillah..

Itulah sedikit perkembangan hidupku buat masa ini..InsyaAllah aku akan menulis lagi tentang catatan harian kehidupanku di blog ini...