Monday, June 17, 2013

Minggu ke 37

Alhamdulillah hari ini dah masuk minggu ke 37 kandungan aku..hari ini aku masih bekerja seperti biasa..cuma Haziq kurang sihat kerana demam..mujur ayahnya boleh ambil cuti menjaga Haziq.. Dan Aqil pun hari ini tak meragam nak pergi sekolah.. Mungkin Aqil dah faham yang kalau demam tak perlu ke sekolah.. Haziq pun secara tak langsung mula memahami yang kalau dia demam tak perlu ke sekolah dan cuti duduk di rumah...seronok betul anak-anak bila cuti dan tak perlu ke sekolah.. Belum sekolah rendah lagi..tapi dah seronok kalau tau cuti..

Sabtu lepas kami sempat bermalam di hotel Grand Bluewave Shah Alam..itupun sebab abg ditugaskan menjadi penyambut tetamu vvip untuk majlis perkahwinan anak kepada staff.. Dapatlah kami menumpang sama duduk di hotel..anak-anaklah yang paling seronok bila dapat duduk di hotel..tapi kami bermalam selama 1malam dan balik ke rumah keesokkan paginya.. Itupun dah cukup seronok bila dapat tidur dan sarapan di hotel..

Semoga Haziq cepat sihat dan esok boleh ke sekolah seperti biasa..dia cuma demam biasa dan tiada batuk dan selesema.. Kali terakhir dia demam adalah 3 minggu lepas..itupun dia demam sebab kena chicken pox...berjangkit dari Aqil yang kena chicken pox dahulu..2 minggu lepas kami sekeluarga memang diuji dengan demam..bermula dengan Haziq, lepas tu aku pula dan ambil MC selama 2 hari.. Lepastu Aqil pula dan akhir sekali ayahnya turut demam..sehingga aku terpaksa menghabiskan kira-kira 5 hari cuti yang aku ada...takpelah..yang penting alhamdulillah Allah masih memberi kami kesihatan yang baik sekarang.. Ujian yang datang hanyalah sementara...cuma kita yang perlu bersabar mengharungi dugaan yang datang..semuanya tetap akan beralu...

Mudah-mudahan Allah mempermudahkan urusan kelahiran anak ku nanti..amin..