Tuesday, June 25, 2013

Kelahiran ahli baru dalam keluarga kami

Alhamdulillah syukur pada Allah..
Aku telahpun selamat melahirkan anak ketiga pada 22 Jun 2014 bersamaan hari Sabtu pada jam 3.21pm..baby kali ini bersalin normal sama macam abang-abangnya dan ini adalah anak lelaki ketiga dalam keluarga kami..tak kisahlah walaupun belum ada rezeki perempuan.. Bagi aku dapat melahirkan  anak dengan selamat dan sihat sudah cukup baik..

Subhanallah anak ketiga kali ini lahir pada tarikh yang sama macam anak kedua ku, Haziq.. Siapa boleh jangka yang tarikh lahir yang sama..gembira pun ada..bukan senang boleh dapat tarikh lahir yang sama...alhamdulillah..tapi yang buat aku rasa sedih bila hari jadi Haziq kami tak dapat sambut dengan suasana yang menyeronokkan.. Kesian Haziq bila beria-ia nak beli dan makan kek, tapi ummi pula tengah menahan sakit nak bersalin...huhu.. Rasa sedih dan sayu sangat hati ini bila tengok balik gambar-gambar yang dia tiup lilin, potong kek..semua paksu yang uruskan... Bagi aku, anak-anak kecil ni bila sebut harijadi mesti ada kek...itulah agaknya yang terjadi pada Haziq dan Aqil..sebab mereka dah tengok suasana sambut harijadi di Taska dan Tadika macm tu..

Hari ni dah hari ke empat aku bersalin, tapi aku dan anak masih belum boleh keluar wad sebab doktor pakar masih nak memantau keadaan aku yang ada masalah jantung kelas 1. Bagi aku memang aku takde langsung rasa apa-apa masalah jantung..kecewa juga bila doktor pakar tambah lagi 2 hari kena duduk di hospital..tapi aku terpaksa dan tiada pilihan.. Selama itulah aku belum boleh berjumpa lagi dengan Aqil dan Haziq..sebab kanak-kanak tak boleh melawat di wad pula..kesian anak-anak..tapi alhamdulillah mereka sihat dan paksu ada boleh jaga mereka sementara ayahnya ke hospital menghantar barang-barang pada aku..tapi..perasaan risau tetap ada..hanya Allah yang boleh memelihara mereka sebaik-baiknya..

Baru lepas cukur rambut dan tahnik oleh abg