Friday, June 28, 2013

Hari ke 7

Alhamdulillah, hari ini anak ketiga kami dah berusia 7 hari.. hari ini juga kami telah menamakannya MUHAMMAD HAIKAL yang bermaksud Yang Terpuji, pohon yang besar dan subur. Nama yang diberi oleh tok dan tokwan..
Hari ini juga Haikal telah ditahnik oleh ayahnya sendiri dan dicukur rambut..alhamdulillah..baby kali ni memang banyak tidur dan tak banyak ragam.. menangis bila lapar je.. tapi yang merisaukan sebab baby ada jaundis..
Semalam kami dah ke klinik kesihatan dan bacaan kuning Haikal agak tinggi 289. Hari ini lagi sekali kami ke klinik dan alhamdulillah bacaan kuningnya dan turun ke 259.. tapi masih tinggi..cuma tak payah masuk wad dan letak bawah lampu..semoga  Haikal cepat sembuh..amin..
Bercerita tentang Aqil dan Haziq...
Haziq sekarang sudah pun pandai kencing di tandas..mungkin banyak dipengaruhi abangnya..alhamdulillah dipermudahkan..tahun depan dah boleh hantar ke sekolah..
Aqil pula memang suka dengan baby baru ni..sampai geram-geram tapi dia agak kasar.. takut juga bila tinggalkan haikal..dengan Aqil dan Haziq yang suka menjerit lagi...
Isnin ni sekali lagi aku akan ke hospital untuk pemeriksaan doktor.. abang pula akan ke johor ada urusan kerja pada hari ahad.. mudah-mudahan Allah permudahkan urusan ku dan anak-anak semasa ketiadaan ayahnya..huhu..mampukah aku nak berhadapan dengan karenah anak-anak dengan keadaan kesihatan yang lemah ni.. rasa tak terdaya dan tiada kekuatan..isnin ni selepas hospital, kena bawa haikal ke klinik pula untuk cek kuning.. insyaAllah lepas tu memang rancang nak balik kampung dan berpantang di sana sepanjang bulan puasa yang akan datang ni..