Monday, November 29, 2010

berlalu sudah..

selesai sudah weekend kali ni..cepatnya masa berlalu..alhamdulilah, kami selamat pergi ke KL dan selamat pulang ke rumah..mak abah pun dah selamat pulang ke Kedah..cepat sangat depa balik ke Kedah..jadi tak sempat nak bawa jalan-jalan..

kami sampai ke KL rumah tokwan hari sabtu tu pun dah tengahari..bawa Aqil dan Haziq..hmm..rupa-rupanya depa buat makan besar kat rumah tok wan..punya mereka seronok sebab mak abah dari Kedah datang..masak lauk yang best-best..=) dapatlah jugak aqil dan haziq beramah mesra dengan sedara-sedara mereka..yang bestnya haziq asyik berdukung je..memang seronoklah dia..


rancangnya nak berjalan ke KLCC petang sabtu tu..tapi disebabkan hujan lebat tak jadilah..duduk rumah tokwan sampai petang tu je..malam kami semua bermalam di rumah sendiri di Lorong Mewah 7..sesekali dapat turun KL bestlah jugak.. tapi nak duduk KL lagi..huhu..memang tak larat..

pagi Ahad tu..hantar mak abah kat Jalan Duta..bas pukul 11.30 pagi.. nak dijadikan cerita tentang si Aqil ni..punyalah dia seronok bila nampak bas yang banyak di Hentian Bas Jalan duta.. sampai tak nak duduk dan menjerit-jerit nak keluar tengok bas lagi..terlampau excited si Aqil ni..Aqil..Aqil..pengalamanlah bagi Aqil bila dapat tengok bas banyak-banyak..


lepas hantar mak abah kami balik semula ke rumah untuk berehat dan kemas-kemas barang nak balik Negeri Sembilan..sempatlah Aqil dan Haziq tidur sekejap..pukul 3petang bertolak balik..dalam perjalanan balik singgahlah di Kedai gunting rambut untuk gunting rambut Aqil.. menangis-nangislah si Aqil ni sebab taknak gunting rambut dan takut kat orang India kat kedai tu..lawak juga bila tengok si Aqil ni..kalau kat rumah dialah hero..mainan dia jangan cakaplah berapa banyak sebab ayah dia mesti nak belikan mainan setiap kali balik rumah.. ball dia pula
jangan cakaplah..dari ball yang kecil sampailah paling besar..macam-macam warna..semua ada..

inilah rambut Aqil yang baru..

muka lepas nangis..

dah pendek pun..

masa ni haziq dengan ummi tengah tunggu Aqil gunting rambut..

haziq lagi...

No comments: