Wednesday, September 2, 2015

Persiapan sebelum ke Jepun

Lama rasanya tak update blog ni. Mula-mula sibuk di pejabat sebab urusan cuti tanpa gaji yang lambat dapat kelulusan sebab bos yang banyak alasan tak nak sign surat (baca: tak nak lepaskan staf).. lepas tu orang atasan yang tiada di pejabat. Lepas bersusah payah selama hampir sebulan akhirnya baru lah dapat.. dan hari ini aku dah pun mula cuti tanpa gaji bermula 1 september 2015.

2 hari lagi aku akan masuk semula ke pejabat untuk urusan terakhir angkut barang sikit, serah nota tugas dan ada farewell.. lepas tu sambung pening kepala mengemas rumah, packing barang dan lain-lain.

Da2lam seminggu ni kami banyak urusan beli barang-barang untuk di bawa ke Jepun nanti. Pergi cari di Alamanda, Tesco Kajang, dan NSK Selayang. Sempat juga aku ke butik Cloverush beli tudung yang tengah promo di Wangsa Melawati dan blouse di Cattleya Bangi. Insert ClothDiaper Naufal pun sempat juga beli di One Baby World Taman Permata. Sekarang pun dah sepenuhnya pakaikan Naufal dengan CD. Harap-harap dapatlah berjimat di Jepun nanti.

Abg pula sibuk dengan urusan beli tiket ke Jepun guna MAS dan ANA.. aku dan anak-anak memang takda rezeki nak pergi sekali dengan abg lepas raya haji ni. Abg kena pergi dulu untuk setelkan urusan COE dan Visa aku dan anak-anak. Sangka baik Allah merancang semuanya.

Separuh dari barang rumah dah pun dibawa sikit-sikit balik ke kampung N.Sembilan. Barang-barang yang besar abg dah pun sewa lori untuk diposkan ke Sungai Petani.

Banyak lagi urusan nak kena buat. Barang-barang rumah pun belum habis packing. Kereta Innova abg pun belum selesai lagi untuk dijual pada kawan abg. Moga Allah mudahkan urusan kami sekeluarga.

No comments: