Tuesday, August 11, 2015

Aqil demam dan muntah

Hari ini episod anak tak sihat bersambung pula pada Aqil. Harap-harap ini yang last. Mula dengan Haziq yang muntah-muntah minggu lepas, Haikal yang demam dan muntah, naufal demam campak, hari ni pula Aqil balik sekolah tengahari tadi dah tak larat. Akhirnya ikut ayah ke pejabat dan tak jadi pergi kelas Kafa.

Bila malam Aqil dah mula loya tekak dan mengadu sakit kepala. Badan dah mula panas. Bagi makan ubat pun suhu tak turun. Abg bawa ke klinik pun tak boleh nak ambil ujian darah lagi sebab baru demam. Hari ketiga baru boleh cek sama ada denggi atau tak. Kalau tengok simptom-simptom yang ada pada Aqil macam kena denggi sebab demam, muntah dan sakit kepala. Mudah-mudahan bukanlah. Kesian pula pada dia.

Malam ni abg dah jaga Aqil sampai pukul 3.30 pagi. Tak berani nak tidur sebab badan panas. Lap je lah badan dia bagi sejuk. Kali ni sambung kat aku pula yang tunggu. Dah nak pukul 5.00 pagi dah... nampak suhu badan dia pun dah sejuk. Harap-harap hilanglah sakit kepala dia. Sebab dia mengadu sakit kepala je dari waktu petang. 

Jarang dia demam. Kali ni betul-betul demam. Selalu dia la yang paling lasak dan suka kacau adik-adik. Ujianlah untuk aku dan abg.. Moga Allah beri kesembuhan pada Aqil.

No comments: