Monday, September 14, 2015

Anak-anak sihat

Alhamdulillah...dalam sebulan ni anak-anak semua sihat...cuma Haikal dan Naufal yang batuk selsema. Agak lama nak sembuh dari selesema dan batuk berkahak. Ambil masa 2 minggu juga baru hilang bunyi kahak di paru-paru Haikal dan Naufal.

Risau juga sebenarnya pada Haikal dan Naufal yang masih kecil nanti di Jepun. Risau badan mereka yang tak tahan cuaca di sana dan senang kena jangkitan. Mudah-mudahan Allah pelihara dan lindungi kami sekeluarga di sana nanti.

Risau dengan cuaca yang tak menentu sekarang ni. Sekarang dengan keadaan jerebu yang teruk, Jepun dengan banjir dan tanah runtuh dan di negara arab dengan ribut pasir dan taufan. Sedih dengar berita sekarang ni tentang jemaah haji di Makkah. Siapa sangka jemaah haji Malaysia turut terkorban dengan peristiwa kren jatuh di masjidil haram. Allah Maha Mengetahui segala sesuatu.

InsyaAllah lusa kami sekeluarga merancang untuk ambil suntikan vaksin influenza. Kena redha je la bayaran untuk 6 orang suntikan. Mudah-mudahan Allah lindungi dari wabak penyakit.

No comments: