Monday, July 29, 2013

Abg aqil balik putrajaya

Hari ini aqil kembali ke rumah ayah di putrajaya setelah 3 hari bermalam jumpa ummi dan adik-adik di kampung ni..
Abg hantar aqil pada petang khamis dan kembali ke putrjaya selepas berbuka puasa.. tengahari jumaat abg bergerak ke sungai petani, kedah dan bermalam di rumah mak dan abah. Abg ada urusan kerja di Alor Setar pada hari Sabtu..dan harini selepas sahur abg bergerak balik dari kedah terus ke n9 untuk jemput aqil bawa pulang ke putrajaya memandangkan sekolah aqil masoh belum mula bercuti untuk hari raya. Aqil juga ada temujanji doktor di hospital putrajaya untuk pemeriksaan hidungnya pada hari rabu ini..
Aqil pun sudah faham dan pandai ikut ayah untuk balik ke putrajaya dan tiada lagi rengekan dan tangisannya untuk tidak mahu ikut ayah.. takpelah aqil..minggu ini minggu terakhir persekolahan aqil..minggu depan aqil sudah mula cuti sekolah dan hari raya..lama juga cuti nanti..abg pun sudah ambil seminggu cuti selepas raya untuk pulang beraya di Kedah..
Tinggal 5 hari lagi tempoh berpantangku akan habis..aku juga masih belum boleh berpuasa...hari ini sudah masuk 19 Ramadhan..alhamdulillah dengan bantuan mak dan ayah untuk bantu jaga anak-anak semasa aku dalam pantang ni..sudah cukup mengurangkan beban aku yang masih lemah sewaktu masa mula-mula bersalin..
Abg juga telah banyak membantu aku dengan membawa aqil untuk duduk bersama di putrajaya kerana memandangkan dirinya yang terlalu aktif dan lasak...dan yang paling penting..aqil perlu ke sekolah..sayang kalau aqil selalu tidak hadir ke sekolah dan banyak ketinggalan dengan kawan-kawannya di sekolah..abg jugaklah yang setiap hari berulang alik ke hospital semasa aku di tahan wad selepas melahirkan haikal..kena jaga anak-anak lagi yang tengah lasak bermain...sekarang pula berulang alik setiap minggu ke kampung...alhamdulillah ada suami yang tahu tanggungjawab dan mahu bertolak ansur dalam urusan keluarga dan menjaga anak-anak..