Wednesday, July 10, 2013

1 Ramadhan

Hari ini umat Islam mula berpuasa..hari ini hari ke 19 aku berpantang..jadinya aku berpantang di bulan puasa..terpaksalah aku menggantikan puasa yang aku tinggalkan sepanjang bulan Ramadhan ni...kesian abg terpaksa berbuka dan bersahur keseoranganlah untuk tahun ini...
Alhamdulillah abg dapat balik untuk bersahur di kampung...abg bercuti selama 2 hari untuk selesaikan pendaftaran kelahiran Haikal di Jabatan Pendaftaran di Bahau. Hari Ahad lepas sebenarnya Aqil menangis nak ikut ayahnya balik ke Putrajaya. Jadi akhirnya dia pun ikut ayah balik dan sempat bersekolah sehari. Selasa dan Rabu balik ke kampung untuk berpuasa di kampung dan hari ini ikut kembali ayah balik..
Alhamdulillah dia nak juga ikut setelah dipujuk untuk beli mainan baru. Aku sebenarnya mahu dia ke sekolah dan kesian kalau dia selalu tak hadir ke sekolah dan banyak tertinggal pelajaran.. ujian sebelum ni pun banyak yang dia tak dapat jawab.. memang aku dan abg akui, aqil masih belum dapat menguasai kemahiran membaca.. mudah-mudahan Allah mempermudahkan dia untuk menerima pelajaran..kesian kalau terlalu memaksa dia untuk belajar..