Friday, October 8, 2010

wean off aqil..

hari ini 1st night untuk aqil belajar..kali ni aku cuba kaedah air rebusan pokok cerita..memang dah lama cari pokok ni sebab mak kedah petua cuba guna keadah ini..last-last jumpa pokok ni kat rumah tok wan di bandar tun razak..bawak balik sepokok dan dah pun tanam kat rumah mak ni.. aku ambil dalam 5 helai daun dari pokok cerita ni dan rebus..airnya aku simpan dalam peti ais nak guna masa tidur aqil malam ni..

huhu..sapu kat nen..aqil punyalah menangis-nangis marah sebab tak dapat nen..yang paling teruk minum susu pun tak nak..3 kali jaga nak nen dalam satu malam tapi tak dapat nen..dia menangis je la..dan susu tak minum langsung..huhu..nak menangis aku rasa..tension dengar suara dia menjerit-jerit dan tak nak minum susu..

huhu..aqil..kenapalah ragam aqil macam ni..ya ALLAH..susahnya nak cerai susu..kali ni aku rasa dah cara yang entah ke berapa kali aku cuba..sebelum ni dah cuba macam-macam..letak jadam pun dah..ikhtiar yang masih boleh digunakan sekarang adalah meletak garam..itu je la kadang-kadang cara yang aku buat..sedikit berhasil la..tapi malam-malam memang susah..

Allah saja yang tahu macamana aku rasa nak menceraikan susu dan menyusukan 2 orang anak dalam 1 masa...ya ALLAH..aku dah tak tahu nak ikhtiar macamana..aku kena juga usaha lagi sebelum aqil 2 tahun ni..kalau tidak memang susahlah nanti..

2 3 malam juga aku sapu air rebus daun pokok cerita ni..aqil tetap tak nak minum susu..bila tak sapu..baru dia nak minum susu botol...

No comments: