Friday, October 15, 2010

Hadiah Hari Jadi..

Melangkah ke umur 27 tahun bagi aku bukanlah suatu yang amat mudah untuk dilalui..tahun-tahun kebelakangan ini merupakan tahun-tahun yang mencabar bagi aku sejak bergelar seorang isteri..betapa aku belum sempurna untuk menjadi isteri yang solehah..setiap hari aku berusaha untuk menjadi lebih baik namun dalam masa sama aku tak mampu nak menghalang bisikan-bisikan syaitan yang sentiasa ingin menimbulkan kemarahan dalam hati.. ya ALLAH, lindungilah aku dari bisikan-bisikan yang akan membunuh jiwaku..jadikan aku hambaMU yang sentiasa bersangka baik kepadaMu..



cerita hari jadi..

macam biasalah, ucapan hari jadi ni melambak-lambak yang wish kat facebook..alhamdulilah..terima kasihlah banyak-banyak pada kengkawan yang wish dan mendoakan..semoga doa mereka untuk aku akan ALLAH kabulkan..
tahun ni dapat hadiah hari jadi dari abg..terima kasih abg..=)

bukanlah hadiah harijadi yang lebih bernilai, tapi usaha untuk memperbaiki diri adalah lebih utama..aku berusaha untuk menjadi yang lebih baik..


melangkah itu mudah

namun mencari arah itu yang payah
mencari jalan itu mudah,
namun memahami destinasi itu yang susah,
menyusuri susur itu mudah,
namun menuju noktah itu pasti mendatangkan lelah
dalam semua ini
menjaga istiqamah itu paling susah
payah dan lelah

namun DIA amat faham
bagi hambaNya
DIA tidak meminta manusia menjadi yang terbaik
hanya perlu untuk melakukan yang terbaik
meletakkan sandaran dan keyakinan penuh kepadaNya
lantas nescaya DIA akan menguruskan yang selebihnya
agar yang terbaik itu menjadi milik manusia
moga perjalanan kita sentiasa di dalam lindungan dan penjagaan ALLAH SWT..

No comments: