Friday, October 8, 2010

cerita panjang sikit..

haziq demam jam 4 pagi

29 September

Pagi tadi pukul 4 pagi aku sedar sebab dengar suara haziq merengek..tiba-tiba pegang badan dia rasa panas..lepas tu rasa seluruh badan haziq memang panas..ya ALLAH..anakku demam..aku gelabah la sikit takut suhu badan haziq tinggi..

cari termometer suhu..rosaklah pula tak boleh on..ni mesti sebab aqil main hari tu..puas aku nak on termometer..lama jugak..at last boleh jugak..tengok2 bacaan haziq 38c..huhu..tinggi juga..risaunya aku masa tu..

apalagi,aku pun buka seluruh baju haziq, ambil air suam dan lap kat badan dia..pastu ambil koolfever tampal di dahi dia..dah lap tu turun sikit panas dia..aku nak bagi makan ubat tak tahu dos berapa dan takut nak bagi ubat demam aqil..takpela masa tu suhu dia dah turun sikit..maintain lap badan dia..tapi jangan guna air sejuk....menjeritlah si haziq...

pagi tu pergi kerja teringat kat haqiz..mungkin sebab dia tak buang air besar dah seminggu lebih..effect juga kat body dia..kesian haziq.. alhamdulillah, hari tu program luar sekolah, aku just minta kebenaran kat kawan nak hantar anak ke klinik..

pukul 9 pagi aku sampai rumah dan minta mak bawa haqiz ke klinik..sampai klinik jumpa doktor, alhmadulillah doktor kata haziq takde masalah apa..perut dia ok cuma tali perut dia yang malas..doktor tu cakap macam tu la..dia kata tali perut haziq kurang pergerakan.. doktor bagi ubat titik dalam mulut dan ubat demam haqiz..lepas balik dari klinik, aku bagi haziq makan ubat demam dan ubat titik dalam mulut..lepas tu aku ke sekolah semula..

balik kerja..haziq tak buang air besar lagi..huhu..macamni..aku pun bagi la ubat titik dalam mulut sekali lagi..alhamdulilah, malam tu dalam pukul 8 malam haziq dah buang air besar..sekali lagi buang air besar jam 4 pagi...alhamdulilah..


30 september

pukul 4 pagi haziq buang air besar lagi..tapi dalam masa sama suhu badan haziq naik balik..huhu..demam lagi..macam biasa..lap badan dengan air suam, tampal koolfever, longgarkan baju..bagi makan ubat..huhu..pandainya haziq dah kenal ubat..menangis2 nak bagi makan ubat..

haziq demam lagi

1 Oktober

kerja macam biasa..tapi harini abg cuti..sebab malam ni kami rancang nak ke KL..beraya ke rumah tok wan di bandar tun razak..balik rehat tengahari aku mengemas barang..lepas habis kerja pukul 5 petang, siap2 berkemas..dan jam 6 petang bertolak ke KL..sampai KL dalam pukul 9.30malam..tapi tidur di rumah hamzah dan kak azi..sebab abg ada meeting kat Putrajaya jam 10malam..

haziq yang demam masa dalam perjalanan ke KL

tidur je sepanjang dalam perjalanan..sian haziq..

minta tolong zana temankan tidur di rumah kak azi...sebab malam-malam nak melayan karenah dua orang anak seorang diri..huhu..tak terdaya...aqil dengan ragam dia nak susu menangis-nangis..memang menguji kesabaran aku..kadang-kadang teruk juga aqil kena cubit dengan aku..kesia juga bila fikirkan balik..

hmm..pukul 4 pagi juga suhu badan haziq panas balik..kesian haziq...dah bagi makan ubat turun juga suhu dia..

pukul 8 pagi abg datang dan makan pagi..lepas tu baru balik rumah sewa kami di bandar tun razak..hari ni dah rancang nak berjalan raya..harap-harap anak-anak tak meragam..

Aqil dah siap nak pergi beraya..

lepas zohor kami bertolak ke Putrajaya beraya ke rumah sahabat lama di Arau..malam pula beraya di shah alam..ke rumah hawa dan husni bersama baby mereka nur 'ain sakinah yang tembam..tapi sampai-sampai rumah mereka, sakinah dah tidur..tak sempat buka mata pun.. haqiz pula meragam je dalam kereta..mungkin sebab dia nak tidur..kesia haziq..aqil pula tidur je sepanjang perjalanan ke shah alam..mungkin letih seharian berjalan..

haziq yang keletihan sangat-sangat..

No comments: