Friday, April 16, 2010

Check up 29 minggu..











Semalam genap 29 minggu 1 hari kandungan aku kali ni..balik je dari klinik check aqil, terus bergegas ke klinik desa pulak untuk check kandungan aku..alhamdulilah, setakat ni berat, darah dan air kencing takde masalah..bila nurse check kandungan pun alhamdulilah, kepala baby dah pusing ke bawah..

minggu lepas scan kat klinik kesihatan dengan doktor memang doktor dah cakap kepala baby kat atas..maknanya songsang la..risau jugak aku..tapi doktor kata ada masa lagi sebelum 34 minggu untuk baby pusing-pusing dalam perut..=) alhamdulilah kepala dah kat bawah..=)

aku ada terbaca petua kalau baby songsang ni..memanglah tak digalakkan untuk mengurut.. tapi doktor ni ada bagi beberapa petua..antaranya:

1. banyakkan rukuk
2. banyakkan minum air zam zam
3. banyyakkan doa
4. banyakkan solat hajat

mungkin ada betulnya apa yang doktor ni cakap..dengan izin ALLAH jugak..pertolongan pun kita minta dari ALLAH jua..

tapi yang tak bestnya, minggu depan nurse suruh pergi jumpa doktor lagi kat klinik kesihatan sebab perut aku kecik..dah 29 minggu tapi tinggi rahim tak sampai..ehm..macam-macam..harap-harap nak bersalin nanti dah takde masalah.. baby dalam perut pun menendang kuat betul..sabar je la..tapi seronok je rasa time baby gerak-gerak dalam perut ni..terasa ada nyawa dalam perut kita ni..ye la sebab ada benda bergerak..itulah keagungan ALLAH..subhanallah..

pejam celik, pejam celik nanti..tengok-tengok..anak pun dah besar..jadi sudah semestinya aku pun semakin tua...dunia..dunia...memang persinggahan...

No comments: