Friday, April 16, 2010

Aqil yang demam




Dah 2 hari aqil tak sihat badan..sejak ayah dia balik KL hari selasa 2 hari lepas..malam tu aqil dah start tak cergas macam biasa..tak nak main dengan atuk dan nenek..badan makin lama pun makin panas..

macam biasalah bagi aqil makan ubat demam, tuam dengan kain basah..tengah malam, panas badan aqil dah kurang..tapi terpaksa berjaga dan tak boleh nak tido lena sangat takut suhu badan aqil naik terlampau panas..tak nak sejarah berulang sampai aqil kena sawan demam..=(

tapi yang peliknya malam tu dia tak nak minum susu langsung..aku buat sampai 3 botol dia tak minum..pagi aku nak pegi kerja baru perasan yang dalam mulut aqil ada ulser..kesian aqil..=(

balik kerja, cik nah (yang jaga aqil) cakap, aqil tak nak makan langsung..mesti sebab aqil sakit mulut..

petang tu aku terus bergegas ke hospital jempol bawa aqil sebab dia tak nak makan langsung..asyik nangis je..kot-kot la doktor boleh bagi ubat untuk sapu kat mulut dia..terpaksalah aku drive sorang-sorang bawa aqil..ujian betul..dah la kat hospital, ubat sapun pun doktor tak bagi..suh pegi ambil kat klinik esok plak...

malam hari rabu tu..aqil menangis tak berhenti..rupa-rupanya ulser dalam mulut aqil dah bertambah banyak...kesian aqil..nak makan pun tak boleh..minum susu pun dia tak nak..

pukul 1 pagi aku, mak dan adik bawa aqil ke klinik kat bahau..adalah jugak doktor bagi ubat sapu..sampai rumah aqil tido..tapi tak sampai sejam dia nangis balik..menangis tak henti-henti..terpaksalah aku call abg untuk balik kampung malam tu jugak..kesian abg terpaksa balik pukul 3 pagi..bukannya apa..aku sampai dah tak tau nak buat macamna sebab aqil menangis tak berhenti..mak, ayah, adik pun berjaga sebab aqil..kesian aqil nangis sebab tahan sakit ulser kat mulut dia..

semalam aku terpaksa ambil MC..bawa aqil ke klinik kesihatan, klinik swasta..semua bagi ubat yang sama..ubat demam untuk tahan sakit, ubat antibiotik dan krim sapu kat ulser dia..kesian aqil..

mlm tadi alhmdulilah boleh jugak aqil tidur lena sikit..tapi jaga pun minum air masak je..itu pun sikit je..malam still menangis lagi..tapi takde la nangis lama macam malam sebelum tu..kesian aqil..

pagi ni..abg lah yang jaga aqil..aku terpaksalah pergi kerje..tak best je rasa..tapi terpaksalah tinggalkan aqil..

harap-harap aqil akan cepat sembuh..kesian aqil tak boleh nak makan dan minum..

Ya Allah..kurniakanlah Aqil kesihatan yang baik..dan jauhkanlah dia dari sebarang penyakit berjangkit..sesungguhnya Engkaulah yang menyembuhkan penyakit dan ditanganMu la segala penawar..amin..

No comments: