Monday, January 6, 2014

Aqil dan Kelopak Garam

Inilah yang terjadi pada Aqil selama 2 hari. Kelopak garam ni naik di kepala, muka dan leher Aqil pada waktu tengah malam saja.

Pada mulanya aku sangka cuma kena gigit nyamuk sebab aku tak boleh tidur dan asyik menggaru kepalanya. kesian juga tapi aku cuma lumurkan minyak TYT dan tolong gosok dari jam 12.00tgh malam hingga pukul 2.30pagi. bila bangun pagi bengkak tu hilang.

Bila malam kedua, barulah aku dapat tau yang tu kelopak garam bila nampak makin teruk Aqil menggaru kepala dan lehernya. Masa tu barulah aku call abg dan tanya macamana nak buat sebab aku tak pernah alaminya. nak pergi klinik pun dah tengah malam. Jadi rawatanya adalah air garam dilumurkan ke seluruh kepala dan badannya. Barulah Aqil dah tak menggaru dan rasa gatal. Memang nampak teruk sebab bila Aqil bangun pagi matanya jadi bengkak di kedua-dua belah mata.

Petang tu, bila dah ambil abg di ERL, makan ubat gatal dan alergik, barulah surut sikit-sikit bengkak di matanya. Sampai sekarang, aku masih tak tau apa punca Aqil kena kelopak garam. Samada alergik makanan  atau terkena binatang. Wallahualam.

masa mula-mula naik gatal

dah mula bengkak sikit

masa ni kepala pun dah bengkak-bengkak

baru naik sikit kat muka

mata dah start bengkak

Add caption

bengkak yang teruk. start sapu air garam

mata dah bengkak

bangun pagi esok

dua-dua mata bengkak


Nak pergi jemput ayah kat ERL

No comments: