Friday, December 3, 2010

15 minit jap..

baru sudah pam susu untuk bekalan Haziq.. alhamdulilah, harini sekali pam dapat banyak sikit..petang nanti pam lagi sekali sebelum balik rumah..

alhamdulilah..

pagi tadi tengah gosok baju, basuh botol susu yang banyak (sebab aqil tiap2 malam minum susu 5 hingga 6 botol susu..bayangkanlah aku kena bangun berapa kali setiap malam...)..tinggalkan haziq dan aqil yang tengah tidur tak menyedarkan diri.... bila aku masuk bilik after buat kerja-kerja tu semua..tiba-tiba ternampak haziq dah meniarap..bila nampak aku dia senyum-senyum (sambil nganga mulut luas-luas)..rupanya dia dah bangun dan terus meniarap...huh..nasib baiklah kat tengah katil..kalau dia dok tepi katil memang dah jatuh.. tak sangka lah pula dia bangun..lagipun dia bangun senyap je..tak nangis pun.. aqil pula setiap kali bangun tidur mesti nangis dulu...memang berbeza anak-anak ni..

"caakk!!..ummi..saya dah bangun.."

penat agaknya sebab dah lama meniarap..

Aqil masih tidur lagi..

petang semalam bawa aqil dan haziq keluar jalan-jalan kat depan rumah..haziq duduk dalam stroller..seronok sungguhlah haziq dapat jalan keluar dari rumah...selama ni duduk terperap je dalam rumah.

haziq dalam stroller..

Aqil pula tolak stroller..pinjam acik sebelah rumah punya..
teringat zaman dulu-dulu punya stroller macamni la..

tersenyum-senyum haziq bila diagah..

"seronoknya saya dapat keluar jenjalan..."

"best wooo..."

at last...tertidur dalam stroller sambil nyut nyut..

...dan..ditemani patrick yang tersangkut kat tepi stroller..