Wednesday, December 3, 2014

Hari ketiga berpantang

Hari ini masuk hari ketiga berpantang setelah melahirkan adik. Alhamdulillah kesihatan adik semakin baik bila adik mampu menyusu dan kerap menyusu. Adik pun banyak berak dan kencing selepas menyusu. Mudah-mudahan adik cepat sembuh.

Ummi ditempatkan bersama adik di Pusat Bersalin Berisiko Rendah Presint 8. Dah cukup baik bila Allah izinkan ummi bersama adik setiap masa berbanding masa adik di nicu sebab ummi tak dapat temankan adik di sana. Ummi dan adik kena tinggal di sini sehingga hari ke tujuh adik nanti. Lama rasanya...tapi demi kesihatan adik...ummi akan tetap bersama adik.

Alhamdulillah Allah kurniakan susu yang banyak untuk adik. Hari ketiga dah cukup banyak susu ummi untuk adik hingga ummi rasa bengkak susu. Setiap kali lepas adik menyusu, ummi akan pam semula untuk keluarkan susu yang banyak untuk elakkan ummi sakit sebab bengkak susu.

Alhamdulillah...mudah-mudahan Allah sentiasa memberi kesihatan yang baik buat adik, ummi, ayah, abg Aqil, abg Haziq, abg Haikal serta Tok dan Tok Wan yang ada juga bersama menjaga abg-abg adik masa ummi di wad bersama adik... Amin..

No comments: