Thursday, August 21, 2014

Haikal demam

Malam tadi Haikal demam panas..petang balik kerja dah bawa dia jumoa doktor di klnik Dr Saiful di Kajang. Tekaknya merah dan doktor on antibiotik.  Tengah malam badan dan kepala dia panas. Apalagi risau la aku dibuatnya. Paksa dia makan ubat lepastu dia tidur semula. Nasib baik malam tadi dia tidur tak sedar. Cuma batuk pula memang ganggu dia tidur. Dalam pukul 2.30pagi baru badan dia rasa sejuk. Baru la aku rasa nyenyak nak tidur.

Pagi tadi bangun rasanya badan dia sejuk lagi. Memang aku dah siap-siap nak keluar g kerja. Haikal Haziq pun dah siap mandi. Tapi badan Haikal dah mula nak panas balik.

Risau juga kalau hantar je rumah pengasuh. Pengasuh pun belum tentu boleh tengok dia sebab budak-budak yang nak jaga pun ramai. Kalau aku pergi kerja pun tak tenang. Memanglah sayang cuti sebab tinggal 11 hari je lagi. Tapi aku redha je la.. anak lebih penting. Jadi hari ini aku cuto dan jaga Haikal dan Haziq je kat rumah. Haziq seronokla sebab bila cakap.ummi cuti.

Petang ni dah bagi ubat demam dan antibiotik...nampak sejuk badan dia. Harap-harap Haikal terus sihat dan tak demam lagi. Batuk berkahak yang susah nak hilang tu. Dari dia kecil umur 2 bulan lagi dia dah mula batuk dan susah nak hilang batuk..

haziq pun batuk tak berhenti jugak...mungkin gatal tekak atau ubat batuk tak sesuai dengan dia. Cepat-cepatlah anak-anak ni sembuh...risau bila anak tak sihat..

Demam waktu malam

No comments: