Thursday, September 23, 2010

muhasabah cinta..

gambar terbaru di usia 2 tahun 6 bulan perkahwinan..syawal 1431H

setelah 2 tahun lebih ikatan perkahwinan ini, alhamdulillah, ikatan rumahtangga kami masih bahagia...dianugerahkan pula dengan 2 orang anak lelaki yang sihat..rasa terlalu banyak nikmat yang sudah dikurniakan oleh ALLAH...zalimlah aku pada diriku sendiri dan kufurlah aku pada ALLAH jika tidak bersyukur dengan nikmat yang telah ALLAH kurniakan...na'uzubillahi min zalik..janganlah Kau jadikan aku hambaMu yang kufur..

dikurniakan seorang suami seperti abg..terasa bersyukur yang teramat sangat kerana di mata aku abg adalah seorang suami yang baik dan ayah yang amat menyayangi anak-anaknya...

hanya suami sahaja yang tahu macamana hidup bersama dengan isteri seperti aku...huhu.. susah juga sebenarnya untuk menjadi seorang isteri yang solehah, mithali..

gambar 2 tahun 6 bulan yang lepas..menunggu saat diijabkabulkan..


saat terima mas kahwin selepas diijabkabulkan pada 15 Mac 2008


bergambar selepas akad nikah


saat bersanding di pelamin..


berarak diiringi pengapit....


suamiku,
jika diriku diterima kerana kelebihan,
kau kan kecewa bila terlihat kekurangan
jika diriku diterima kerana kecantikan,
kau kan bosan bila ia beransur hilang


suamiku,
jelaskanlah niat dan matlamat,
menerimaku kerana agama,

asam garam rumahtangga
khilaf dan salah pasti ada
sama-samalah berlapang dada,

pemula maaf paling mulia, suamiku,
redhailah aku menjadi isterimu di dunia dan akhirat..


teramat sayang,

isterimu..

No comments: