Monday, August 30, 2010

karenah aqil..

harini aku ditugaskan untuk mengupdate laman web sekolah..sebabnya sekolah nak masuk pertandingan laman web anjuran jabatan pendidikan..tapi macam biasa sempat lagi update blog jap..

malam tadi aqil selera pula makan..tapi dia suka makan nasi putih je..punya banyak dia makan nasi putih lepastu macam biasa minum air kegemaran dia air ribena..tapi yang peliknya tidur malam dia still banyak jaga minum susu dan nen..lapar lagi ke dia?? huhu..nak nangis aku dibuatnya tiap-tiap malam sebab melayan karenah si aqil ni..dah la menjerit-jerit malam-malam sebab tak sabar nak nen..kalau orang tidur memang geram betul sebab dengar dia menangis..aku dah tak tau nak buat macamana dengan Aqil ni..kadang-kadang rasa putus asa jugak..sebab dah macam-macam ikhtiar nak ceraikan susu..tengok-tengok bila adik dia lahir, susu banyak pulak..apalagi dia pun menumpang la sekali..rezeki aqil dan haziq..tapi tandem nursing ni memang mencabar,..tambah-tambah aqil pulak nak nen waktu malam je..huhu..

sekarang ni ikhtiar terakhir aku dan jalan terbaik..teruskan berdoa tanpa henti..semoga ALLAH permudahkan Aqil untuk minum susu dan sihat..alhamdulilah..Allah kurniakan haziq yang baik dan tak banyak karenah.

pagi tadi sebelum aku pergi kerja..dua-dua dah bangun..haziq bangun celik mata je..tapi Aqil bangun dengan suara dia menjerit-jerit nak ummi buai..aku dah la nak bersiap pergi kerja..habis semua satu rumah bangun sebab suara dia..last sekali, turunkan dia dari buai dan ajak main dengan nyang..baru senyap..siap bagi ummi kunci kereta dan amin ummi.. lega hati aku tengok dia tak nangis bila aku pergi kerja..dia tengok ke aku dari pintu bila aku naik kereta..

esok cuti hari merdeka..alhamdulilah dapat cuti kerja..tapi bukan cuti dari jaga anak...

abang pula sekarang ni tengah semangat nak pergi kursus perancangan kewangan..insyaALLAH pas raya ni kat kuantan..semoga ALLAH permudahkan urusan kami dan kurniakan kami rezeki yang halal lagi berkat ke atas keluarga kami..amin..

No comments: