Tuesday, August 24, 2010

Bekerja di bulan Ramadan

alhamdulilah, time bulan puasa ni, aku bergilir-gilir dengan technician sini balik awal..hari ni turn aku balik awal 2.30pm..tapi petang ni nak bawa haziq ke klinik untuk temujanji 2 bulan dan cucuk imunisasi..

hmm..sekarang ni bila dah ada 2 anak..malam-malam kena bagi nyusu untuk 2 anak..kalau anak tak tidur malam..aku pun kena berjaga lah malam..nasib baik haziq tak banyak meragam waktu malam..tapi..huhu..aqil pulak yang lebih dari adik dia..kalau dia nak nen malam-malam..jangan cakaplah ragam dia macamna..memang menguji kesabaran betul..sampai aku geram kat dia..aku cubit pipi dia sampai lebam biru lah jugak..kesian aqil..tapi nak buat macamana..tiap-tiap malam aku seorang yang kena jaga dua orang anak ni sebab ayah dia duduk di KL..kadang-kadang memang aku hilang sabar..

alhamdulilah aku dapat memberi susu ibu untuk haziq..masa dalam pantang dah siap buat stok susu untuk bila aku kerja ni..takde masalah sebenarnya untuk kita bagi anak susu ibu walaupun bekerja..dan tak susah pun..macamanalah ada ibu-ibu yang sanggup bagi alasan kerja sebab tak bagi anak susu ibu....kasihan sungguh pada bayi tu..

No comments: