Monday, July 27, 2015

Anak-anak batuk selsema lagi..

Salam 11 Syawal 1436 H..

Alhamdulillah selesai sudah sambutan hari raya tahun ni bersama keluarga di N.Sembilan dan Kedah. Anak-anak pun dah kembali ke sekolah dan aku kerja macam biasa. Hampir dua bulan sahaja lagi untuk persediaan nak ke Jepun. Mudah-mudahan Allah permudahkan urusan kami sekeluarga.

Haikal dan Naufal kembali batuk berkahak dan selesema. Dah 5 hari pula tu batuk dan selsema. Rasanya baru je 2  minggu sihat dari batuk selsema.. Semoga cepat sembuhla anak-anak ummi.

Hujung minggu semalam sempat balik kg Lui sebab kenduri kahwin sepupu di Felda Palong. Lepas tu sekarang dah musim hujan. Anak-anak pun seronok main dengan sepupu, Aisya Humaira sampai tidur lewat malam setiap kali balik ke kampung. Tidur rumah mak malam Sabtu tu, kejadian pukul 3 pagi amat memeranjatkan aku. Mana taknya bila tersedar terasa ada benda dalam kain batik yang ku pakai. Terkejut bila tengok ada kala jengking hitam dan besar. Allah..selamatlah Allah yang Maha Melindungi dan Memelihara. Nasib baik tak disengat kala jengking atau bintang tu panjat badan anak-anak yang sedang tidur..Na'uzubillahimin zaalik...

Bila anak-anak tak sihat ni, risau dan kesian juga sebenarnya...tak sampai hati rasanya nak bagi makan ubat batuk dan selesema setiap hari. akhirnya lepas 4 hari tak baik juga baru mulakan bagi ubat batuk salbutamol pada Haikal dan Naufal. Cuma yang merisaukan adalah kahak yang susah nak keluar. Takut semput sebab banyak kahak. Allah..mudahkanlah urusanku dan urusan anak-anak...

Naufal pula, sejak masuk umur 7 bulan dah mula kenal ummi dan nak berdukung setiap masa. kalau kita lalu depan dia dan tak ambil dia mulalah nak meraung sekuat hati.. bila dah besar berubah betul perangai dia.. ye la masa belum masuk umur 6 bulan senanglah juga jaga.. sekarang dah pandai demand.. Sama je perangai macam Haikal dulu. Bila dah masuk umur 2 tahun macam sekarang tak nak langsung dengan orang. Balik beraya di kampung pun sentiasa berdukung dengan ayahnya. Layankan je la sementara masih kecil.. dah besar nanti pandai-pandai la bawa diri macam abg-abg Aqil dan Haziq.

Kenduri kahwin di Felda Palong 1

Ammara Salsabila dan nenek

Tiga sepupu

Lagi tiga sepupu

Bergambar sebelum gerak balik ke Putrajaya

Naufal tak sihat dan ngantuk

Haziq, Aqil dan Aisya

Haziq 5 tahun dan Aisya 7 tahun



No comments: