Tuesday, September 24, 2013

Kisah lapor diri

Hari ini hari kedua aku di kementerian kewangan...semalam hari melapor diri. Semalam juga hari pertama baby haikal ke rumah pengasuh. Haziq pun sepatutnya tinggal bersama pengasuh yang sama..tapi disebabkan mak abah masih ada di rumah, jadi haziq duduk rumah je. Alhamdulillah haikal ok semalam di rumah pengasuh. Tak tau macamana pula dengan haziq. Sebab dia belum start letak rumah pengasuh lagi. Esok mak abah akan balik ke kedah. Jadi pagi esok kena berperanglah kejap dengan haziq sementara nak bagi dia biasa duduk rumah pengasuh.
Hari ini pagi-pagi lagi dah hujan lebat. Mujur abg yang hantar. Itupun dah sampai rumah pengasuh tapi bila tengok hujan lebat sangat..kami ambil keputusan supaya abg punch card dulu di ofis. Selepas tu baru patah balik ke rumah pengasuh. Alhamdulillah dah reda sikit hujan. Lepas tu baru abg hantar aku ke ofis ditemani aqil.
Hari ini aku masih belum dapat penempatan. Jadi dah 2 hari duduk di library ni. Pagi tadi pula ada perhimpunan bulanan. Jadi aku pun join sekali. First time merasa perhimpunan bulanan di kementerian. Menteri kewangan ke2 pun ada. Bila dengar orang berucap panjang-panjang ni memang mengantuklah aku. Kalau dengar tazkirah ustaz ok lagi. Habis perhimpunan bulanan pun dah pukul 10 pagi. Jadi aku terus ke surau untuk mengepam. Sama macam rutin semalam. Aku mengepam di surau hanya 2 kali je sepanjang waktu kerja ni. Nak pam 3 kali susu tak banyak sangat. Adalah dapat 3 botol dalam sehari. Tapi kena gigih tak boleh skip waktu pam. Semoga Allah memudahkan urusanku sepanjang penyusuan selama 2 tahun akan datang ni. Baby haikal pun baru 3 bulan. Panjang lagi masa..