Monday, September 22, 2014

Haikal belum sihat

Pagi tadi kami ke Klinik Pakar ENT Hospital Putrajaya sebab nak bawa Haikal untuk rujuk pada pakar. Selepas seminggu Haikal sihat bila mula antibiotik dari Klinik Kesihatan Presint 9, Haikal mula batuk selesema semula.. baru seminggu sihat.. Elok-elok habis antibiotik mula balik batuk selesema.. Lepas seminggu batuk selesema, telinga Haikal pula bernanah. Dua hari keluar nanah lendir bila dia tidur mengiring. Sabtu lepas keluar nanah waktu bangun tidur tengahari, kami pun teruslah ke klinik. Doktor suruh rujuk ke Klinik Pakar Hospital Putrajaya. Tapi petang tu, nampak makin banyak pula nanah dalam telinga dia sampai nampak berlendir lubang telinga dia.

Lepas Maghrib, abg bawa Haikal ke Unit Kecemasan Hospital Putrajaya. Doktor suruh ambil darah dan alhamdulillah normal. Doktor suruh juga rujuk pada Klinik Pakar Hospital Putrajaya pada hari Isnin memandangkan hari Sabtu tak buka. Tapi Haikal dah kena mula antibiotik yang aku kira kali ke 4 dalam tempoh sebulan.

Patutlah dia demam batuk dan selema tak boleh nak sembuh. Doktor cakap ada kebarangkalian jangkitan pada telinga dia punca dia demam batuk selesema yang berulang-ulang. Biasanya kanak-kanak memang akan dapat jangkitan telinga @ Otitis Media ni terutamanya yang selesema lama..Kesian Haikal.. lepas satu, satu masalah yang datang. Harapnya takdelah yang serius..

Sekarang ni kena mula ubat titis dalam teling dia selama 10 hari..huhu...harapnya ok la lepas ni..

Keletihan sebab dari pagi sampai tengahari di Hospital Putrajaya

No comments: