Wednesday, May 14, 2014

Cuba bertahan...

Hari ini kali pertama bila aku pam susu di ofis tapi hanya dapat tak sampai 1oz... rasa putus asa sangat... selama ni hampir sebulan jugaklah aku cuba bertahan untuk pastikan setiap hari dapat pam susu sekurang-kurangnya sebotol atau 2oz paling kurang.. tapi hari ini terlampau sikit dan rasa nak give up...mampukah aku bertahan atau terus stop dari pam susu di ofis?

Banyak faktor yang menyumbang yang menyebabkan susu aku semakin berkurangan...pertama sekali sebab haikal pun dah tak nak direct breastfeed sebab dia marah bila susu sikit. Tambah pula dia dah semakin boleh terima susu isomil. Setial malam dia akan minum susu hingga 3 atau 4 botol...

Lepastu bila aku hilang selera makan dan kurang minum air.. secara tak langsung susu jadi makin sikit....kurma pun dah jarang makan...

Ya Allah..kuatkanlah semangatku...aku tak boleh berputus asa...sebab susu badanku cuma tinggal sikit tapi masih belum kering.... aku mesti usaha sikit lagi dan sabar..walaupun aku ada amik supplemet shaklee alfalfa dan esp...lepastu homeopathy..masih tak cukup...aku kena usaha makan kurma banyak- banyak dan rajin mengepam....tak kisahla walaupun haikal taknak direct breastfeed...

Semoga Allah membantu aku untuk meneruskan penyusuan untuk Haikal...

No comments: